Klantenservice – Alle Informatie

Klantenservice informatie

Klantenservice Merkmeubelstoffen.nl

 

Klantenservice. Voor merkmeubelstoffen.nl is het van het grootste belang dat de klanten tevreden zijn. Tevreden over het product wat ze hebben afgenomen en tevreden over de service van dit online meubelstoffenbedrijf. Of dat nu de kwaliteit van het product betreft, de aflevering of de afhandeling van een klacht. Klantenservice staat voorop. In elk denkbaar opzicht.
Wij streven ernaar dat onze klanten aangenaam verrast zijn én blijven door de manier waarop wij met hen omgaan en onze orders afhandelen.

 

Betalen

 

Alle prijzen op de webshop van Merkmeubelstoffen zijn inclusief BTW voor de particuliere klant.

Indien u bent ingelogd op een zakelijk account ziet u alle prijzen exclusief BTW.

De producten van Merkmeubelstoffen vallen onder het BTW-tarief van 21%.

 

U kunt op de webshop van Merkmeubelstoffen op verschillende manieren betalen:

iDEAL, Bancontact, IBAN, PayPal, SOFORT, Mastercard, VISA, American Express, Klarna achteraf betalen en Op rekening

 

Informatie over de betreffende betaalmethodes

 

iDEAL 

 

iDEAL is eenvoudig betalen via uw eigen vertrouwde internetbankieren. Het is beschikbaar voor iedereen met een rekening bij Rabobank, ABN AMRO, ING, SNS, Fortis, Friesland Bank, ASN Bank, Knab, Triodos Bank en SNS regio Bank.

 

Bancontact

 

Belgische klanten kunnen bij ons betalen via Bancontact. Met Bancontact kunt u vertrouwd, veilig, gemakkelijk en zonder extra kosten uw online aankopen afrekenen. Bancontact is geschikt voor alle grote Belgische banken. Wij brengen geen extra kosten in rekening voor betalingen via Bancontact.

IBAN

 

Bij de keuze voor een IBAN-overschrijving regelt u de betaling via een bankoverschrijving. Wanneer u kiest voor deze betaalwijze, ontvangt u de betalingsinformatie direct op uw scherm of per e-mail. Nadat de order is betaald, brengt Merkmeubelstoffen u op de hoogte van de status. Dit wordt ook wel een SEPA-overschrijving of Eurobetaling genoemd.

 

PayPal

 

Voor een betaling via PayPal heeft u een PayPal-account nodig. Met een PayPal-account kunt u eenvoudig betalen via uw e-mailadres. Uw PayPal-account kunt u koppelen aan uw bankrekening.

 

 

SOFORT

 

SOFORT Banking is een betaalmethode die beschikbaar is in 8 Europese landen en is zeer populair in Duitsland. SOFORT is gebaseerd op het principe van een overboeking. In tegenstelling tot een normale overboeking hoeft u de betaling alleen te verifiëren, net als bij iDEAL bijvoorbeeld. Gegevens als het bedrag, de omschrijving en de begunstigde staan al voor u ingevuld. Voordeel hiervan is dat hier dus geen menselijke fout gemaakt kan worden. SOFORT voert de betaling vervolgens uit. De betaalmethode is eenvoudig en snel.

 

Mastercard, VISA, American Express

 

     

U kunt bij ons betalen met MasterCard, VISA of American Express-creditcard. De gegevens vult u in via een beveiligde verbinding zodat u geen risico loopt. Een creditcardbetaling is vrijwel direct verwerkt zodat we uw bestelling direct kunnen verwerken en verzenden!

 

Klarna

Met achteraf betalen kunt u direct een bestelling plaatsen en hoeft u pas te betalen zodra u de producten heeft ontvangen en gecontroleerd. Op deze manier weet u zeker waar u voor betaalt en betaalt u alleen voor de producten die u daadwerkelijk houdt. Dit alles geldend in lijn met de aanvullende voorwaarden van Merkmeubelstoffen.

 

Om achteraf te betalen hoeft u enkel uw NAW-gegevens en e-mailadres achter te laten, informatie die u altijd bij u heeft. U kunt betalen wanneer het u het beste uitkomt, binnen de betaaltermijn van 14 dagen.  Achteraf betalen via Klarna is een veilige en eenvoudige betaalmethode. De betalingsgegevens zijn terug te vinden op de factuur, maar staan hieronder ook vermeld:

 

Begunstigde: Klarna AB
IBAN: NL76 INGB 0006 0224 49
BIC/SWIFT: INGBNL2A

 

Voor onze zakelijke klanten hanteren wij: Op rekening kopen. Bezoek de pagina Informatie Zakelijke Klant

 

Op rekening kopen voor de zakelijke klant

 

U kunt, als een door Merkmeubelstoffen geaccepteerde zakelijke klant vanaf de tweede bestelling een order namens uw bedrijf ingeven. U krijgt dan automatisch bij het afrekenen de mogelijkheid om op rekening te kopen. U ontvangt de factuur enkele dagen na de bezorgdatum en u hoeft dus pas na levering te betalen!

 

Bezoek de pagina Informatie Zakelijke Klant

Bestellen

 

Een bestelling bij Merkmeubelstoffen is definitief wanneer u aan de volgende stappen heeft voldaan:

  1. Het/de gewenste product(en) is in uw winkelwagen geplaatst
  2. Alle factuurgegevens zijn naar waarheid en in het geheel ingevuld
  3. Er is een verzendmethode en moment van levering/ophalen geselecteerd
  4. Er is een betaalmethode geselecteerd
  5. U heeft uw gegevens gecontroleerd en bent akkoord gegaan met onze algemene voorwaarden
  6. De betaling is voldaan (met uitzondering van Afterpay en zakelijk op rekening kopen).

 

Status bestelling

De status van uw order vindt u als volgt:

Ga naar ‘MIJN ACCOUNT’.

Login met uw wachtwoord en inloggegevens.

Kies in het linkermenu ‘Bestellingen’.

Zoek de order waarvan u de status wilt weten.

Klik op de knop BEKIJKEN om uw bestelling in te zien.

 

Betekenis van status

In de wacht: de order is ontvangen. De betaling moet nog ontvangen worden.

In behandeling: uw order is ontvangen, betaald en wordt doorgezet naar ons magazijn.

Afgerond: uw order is ontvangen, betaald en verzonden.

U kunt ook de klantenservice bellen op werkdagen tussen 9:00 uur en 17:00 uur +31 (0) 161 74 80 11

 

Per e-mail

U ontvangt een e-mail zodra uw bestelling ons magazijn heeft verlaten. Daarin wordt u geïnformeerd over de datum van bezorging. De gemiddelde levertijd is 2 weken.

Heeft u nog andere vragen over de status van uw bestelling? Neem dan contact met ons op.

Wij zijn op elke werkdag bereikbaar tussen 9:00 uur en 17:00 uur

Telefoon: +31 161 74 80 11

Bestelling wijzigen of annuleren

 

Het is niet mogelijk om een afgeronde bestelling te annuleren. De reden hiervoor is dat uw bestelling direct wordt opgenomen in het levertraject. Als u de bestelling heeft ontvangen, kunt u deze alleen retourneren als de reden voor annulering voldoet aan de voorwaarden zoals opgenomen in de Algemene voorwaarden Thuiswinkel Waarborg, Thuiswinkel Zakelijk en de Aanvullende Algemene Voorwaarden van Merkmeubelstoffen.
Als u per ongeluk een dubbele order heeft geplaatst, worden deze orders in de meeste gevallen bij ons gesignaleerd. U ontvangt dan binnen 24 uur van ons bericht. Indien u dit bericht niet ontvangt, wilt u dan contact met ons opnemen?
Wij zijn op elke werkdag bereikbaar tussen 9:00 uur en 17:00 uur. Telefoon: +31 (0) 161 74 80 11

Voorraadinformatie

 

U kunt ons per e-mail of per telefoon vragen of een product op voorraad is en wat de verwachte levertijd is. Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend. Voor sommige producten is het mogelijk om eveneens per e-mail een verzoek tot reservering in te dienen. Artikelen uit de Sales Corner kunnen we helaas niet voor u reserveren.

Stuur uw verzoek naar info@merkmeubelstoffen.nl

Telefoon: +31 (0) 161 74 80 11

Bezorgen en verzendkosten

 

Merkmeubelstoffen bezorgt gratis in heel Nederland, België, Luxemburg én Duitsland.

Meerdere bezorgmomenten: alleen in Nederland kunt u kiezen voor het ophalen bij een PostNL locatie of het extra vroeg ophalen bij een PostNL locatie. Voor extra vroeg ophalen bij een PostNL locatie wordt een toeslag gerekend, die duidelijk wordt aangegeven bij het afrekenen.

 

Alleen zakelijke klanten kunnen de producten bij ons magazijn ophalen.

Klanten die vanuit het buitenland, behalve België en Luxemburg, bij ons willen bestellen, kunnen per e-mail of telefonisch contact met ons opnemen.

 

Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u binnen 1 werkdag bericht van ons met de verwachte leverdatum van uw bestelling.

 

Zodra uw bestelling is overgedragen aan PostNL ontvangt u automatisch via e-mail een Track&Trace code waarmee u uw bestelling kunt volgen.

 

Standaard wordt de zending twee keer aangeboden. Na twee mislukte afleverpogingen zal het pakket gedurende twee weken beschikbaar zijn op de dichtstbijzijnde PostNL locatie. U kunt daar uw pakket ophalen met het door de postbezorger achtergelaten briefje.

Retourneren

 

 

Het recht op retourneren voor consumenten en zakelijke klanten

Belangrijk: het recht op retourneren geldt niet voor op maat gesneden producten. Deze producten zijn naar uw specificatie op maat gesneden en daardoor uitgesloten van het herroepingsrecht. Voor alle overige producten heeft u het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product in zijn of haar bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) hiervan op de hoogte stellen. U kunt hiervoor gebruikmaken van ons retourneerformulier of het modelformulier voor herroeping (PDF), maar u bent hiertoe niet verplicht. Het is voldoende wanneer u dit duidelijk te vermeldt voordat de herroepingstermijn is verstreken.

 

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

 

Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt, worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anders heeft aangegeven; in elk geval zullen u voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Merkmeubelstoffen mag wachten met het terugbetalen tot zij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden. U dient de goederen direct, maar in elk geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

 

Ons retouradres is: Beneluxbaan 10, 5121 DC Rijen, Nederland

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.